• تاریخ : ۱۴ام مهر ۱۳۹۶
  • موضوع : خبری

محتوا؛ گمشده ای میان «مجریان لوس و سریال های ناگوار»
به نطر می رسد تولید سریال های متعدد یا همان انبوه سازی سیاست جدید مدیران سیما هست؛ سریال هایی که اغلب از آنها با عنوان «آنتن پُرکن» یاد خواهد شد، از نطر کیفی چندان موفق نیستند و با انتقادهایی مواجهند.

سعید قطبی زاده، منتقد و مدرس آثار نمایشی در سینما و تلویزیون در گفت وگویی با ایسنا در این باره گفت: فارغ از سیاست های جدید یا قدیم صداوسیما، در طول ۱۰ سال گذشته که به تناوب شاهد پخش سریال های متعددی از شبکه های تلویزیونی بوده ایم، به جز چند مورد انگشت شمار سریال ارزشمندی ندیده ایم؛ شرط ارزش و موفقیت الزاما پُرمخاطب بودن نیست، بلکه به این معنی هست که از هر نظر، بار آموزشی و دراماتیک داشته باشد و در زمینه قصه گویی، خاطره سازی و … حداقل هایی را رعایت کند. در سال های اخیر کدام بازیگر، کارگردان یا فیلمنامه نویسی به عنوان یک استعداد هنری از طریق تلویزیون به جامعه هنری معرفی شده هست؟ پاسخ صریح و صادقانه به این پرسش، روشنگر وضعیت تلویزیون در تولید آثار نمایشی هست؛ در سال های اخیر کدام بازیگر، کارگردان یا فیلمنامه نویسی به عنوان یک استعداد هنری از طریق تلویزیون به جامعه هنری معرفی شده هست؟ پاسخ صریح و صادقانه به این پرسش، روشنگر وضعیت تلویزیون در تولید آثار نمایشی هست. این درحالی هست که بخش عمده ای از بدنه امروز سینمای ایران دستاورد تلویزیون در سال های گذشته هست. بسیاری از ستاره های امروز سینما اغلب، در گذشته کارشان را با تلویزیون شروع کرده و بعد جذب سینما شده اند.
او با اشاره به افزایش روزافزون شبکه های ماهواره ای فارسی زبان، ادامه داد: ۱۰ سال گذشته کوران رقابت با شبکه های خارجی بوده هست. اما از زمانی که تلویزیون رقیب پیدا کرد، راه رفتن خودش هم از یاد برد و به تقلید کردن از شبکه های خارجی رو آورد؛ تلاش کرد تا برنامه های تلویزیون های دیگر را مطابق چارچوب های داخلی، بومی کند که تلاش ناکامی بود. در این جریان تقلید، دقیقاً …

اخبار پیشنهادی:

محتوا؛ گمشده ای میان «مجریان لوس و سریال های ناگوار»

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما