• تاریخ : ۲۵ام مرداد ۱۳۹۶
  • موضوع : خبری

داشته های سینما را یکجا خرج نکنیم

فیلم خوب هر زمانی که اکران شود، مخاطبان را جذب می کند و به فروش بالای موردنظر هم می رسد و ارتباطی به نوبت و زمانی که در آن اکران خواهد شد، نخواهد داشت.

در واقع بجز استثناها، اعتقادی به فصل بندی اکران ندارم، زیرا لزوما فیلم هایی که در عید نوروز یا فصل تابستان اکران می شوند، با فروش خیلی بالا روبه رو نمی شوند و اتفاقا تضمین کاملی برای فروش چند میلیاردی و رکوردشکنی آنها وجود ندارد. در این سال ها فیلم هایی داشتیم که در اسفند ماه و روزهای شلوغ پایانی سال اکران شده و رضایت همزمان مردم، سینماداران و صاحبان آثار را فراهم کرد و درعوض فیلم هایی هم بود که در تابستان روی پرده سینما رفت و با اقبالی در گیشه مواجه نشد.
البته درباره وضعیت اکران در ادامه تابستان و نیمه دوم سال نگرانی های بجایی وجود دارد و آن زنگ خطری که برخی دوستان و همکاران به آن اشاره می کنند، درست هست و همه ما این دغدغه را داریم، اما شرایط آنقدرها هم اسفبار و ناامیدکننده نیست و با رایزنی ها و برنامه ریزی هایی که صورت می گیرد، بعضی فیلم ها در نوبت های پیش رو در سینماها اکران خواهند شد که می توانند به سهم و به قدر توان خود، چرخه اکران سینما را بچرخانند.
همیشه گفته ام جز نمونه های استثنایی، عموم فیلم های ما در یک حد و حدودی قرار دارند و نباید انتظار اتفاقی خیلی شگفت انگیز را درباره فروش آنها داشته باشیم. این مساله به بضاعت سینمای ما برمی گردد.
ضمن این که به نظرم درشرایط فعلی تولید و تعداد کم سالن های سینما که باعث فیلم سوزی خواهد شد، باید مدیریتی برای اکران همین داشته های فعلی هم صورت بگیرد. اغلب اصرار داریم که فیلم ها را حتما در عید نوروز، عید فطرو تابستان اکران کنیم، درصورتی که باقی نوبت های اکران هم …

اخبار پیشنهادی:

داشته های سینما را یکجا خرج نکنیم

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما